Internet

Rodzaje stron internetowych dla Klientów biznesowych

Napisane przez ReddsGo

Realizując własną stronę internetową lokalnie na terenie miasta w którym się znajdujemy w agencji interaktywnej czy studio graficznym warto wcześniej rozeznać lokalny rynek oraz przeglądnąć kilka portfolio stron tego typu firm zajmujących się tworzeniem stron www.

Takie działanie pozwoli nam :

  • sformułować nasze oczekiwania,
  • wybrać kilku potencjalnych wykonawców projektowanej strony internetowej,
  • dowiedzieć się przynajmniej podstawowych informacji o tym jak zlecić tworzenie strony www i czego możemy oczekiwać od wykonawcy,
  • zorientować się w jakości projektów graficznych oraz podejściu do klienta
  • podjąć decyzję co do wyboru wykonawcy czy lokalnego z naszego miasta np. w przypadku zamieszkiwania w Tarnowie, mogło by to być studio tworzenia stron z Tarnowa lub globalnego z drugiego końca Polski – wtedy takie zlecenie realizowane było by zdalnie.

Jakiej strony internetowej potrzebuje ?

W zależności od tego jakie mamy dostępne w regionie agencje i czy chcemy skorzystać z ich usług lokalnie powinniśmy podjąć decyzję o możliwości technicznego wykonania przez nich naszego zlecenia, np. w rejonie Tarnowa mamy dosłownie kilka agencji projektujących strony www którym warto wysłać zapytanie / czy udać się do biura, dopiero jednak po uzyskaniu potwierdzenia możliwości wykonania naszej strony będziemy wiedzieć czy rozważamy współpracę lokalną czy zdalną czy ważny jest dla nas techniczny poziom wykonania strony czy bliskość wykonawcy – niestety małe miejscowości to niekoniecznie najlepszy poziom wykonania i światowy poziom projektów graficznych – choć wiadomo zdarzają się wyjątki, jednak głównie w mniejszych lokalizacjach cena jest to główne kryterium wyboru wykonawcy.

Typy stron www które można zlecić agencji

Większośc lokalnych tarnowskich agencji zaoferuje nam:

  1. stronę internetową typu firmowego – to standardowa strona z kilkoma zakładkami np. o firmie, oferta, galeria, kontakt, jedną lub dwoma wersjami językowymi, standardowy czas wykonania to ok. 10-14 dni, budżet również będzie w większości do zaakceptowania. Strona tego typu na 80% to powielenie kopii tego co znajdziemy u konkurencji lub strony firmowej studio, bez polotu i innowacji.
  1. stronę biznesową – rozbudowaną : to rozbudowana wersja strony firmowej o bardziej szczegółową ofertę np. rozwijane submenu ‚oferta’ czy dodane na stałe menu oferta po wejściu w tą zakładkę. Do tego dochodzą mechanizmy takie jak : wyszukiwarka, newsletter, większa liczba wersji językowych, formularz i mapa dojazdu do firmy w kontakcie. Przy tego typu stronie liczba podstron to minimum 10. Klient dostaje tutaj już jako standard system CMS z panelem administratora przez który samodzielnie administrator może wprowadzać zmiany w obrębie całej witryny internetowej.
  1. strona typu portal / strona typu miniwikipedia, informacyjny branżowy portal etc…- tutaj mamy do czynienia z opracowaniem dodatkowo wstępnej makiety oraz całej mechaniki poruszania się użytkownika po stronie / portalu, przemyśleniu jej funkcjonalności i odpowiedniego dobraniu layoutu / układu strony by jak najlepiej przedstawić treści przy optymalnym i intuicyjnym interfejsie / grafice strony,
  1. strona internetowa typu animowanego np. umieszczenie filmu w tle, strona przewijana po kliknięciu na pozycje menu, strona graficzna w której dopiero po kliknięciu pojawiają się konkretne treści, grafiki. Z zasady możliwe są tutaj strony firmowe i biznesowe do wykonania w tej technologi (html5/css3 oraz jquery ) które wdrożone do tego typu stron internetowych dodają po prostu dodatkowe mechanizmy do zastosowania / ubarwiają stronę na tyle że zmieniają jej przeznaczenie i jakość oraz docelowych odbiorców na bardziej świadomych użytkowników internetu. Strona taka ma również inne cele biznesowe.

Należy dodać że każda z powyższego typu strony wykonana rzetelnie i profesjonalnie będzie spełniać swoje funkcje, obecnie też standardem jest wykonanie strony responsywnej czyli skalującej się do wielkości ekranów oraz urządzeń mobilnych – tak by były w pełni dopasowane do stale rozrastającej się tej grupie użytkowników stron.

Skomentuj